חוק הגנת הצרכן: דברים שכדאי לדעת

תחום הצרכנות גדל משנה לשנה, ותרבות הצריכה הופכת לתעשייה של ממש. בין שלל המידע שמוגש לצרכנים, מוטב להכיר לעומק את החוק להגנת הצרכן, ולו כי הוא רלוונטי לכל אחד ואחת.

חוק שמגן על הצרכנים

חוק הגנת הצרכן, עליו אחראי שר הכלכלה, הוא חוק משמעותי, כשמטרתו כמשתמע, היא להגן על הצרכנים, וזאת מעבר לתקנות המצויות בחקיקה הכללית. כמו כן, החוק משויך לעסקאות שמתקיימות בין עוסק מסוים לבין הצרכנים בכלל התחומים מלבד תחומי הבנקאות והביטוח. למעשה אחד הדברים הבולטים ביותר בחוק זה, הוא כל נושא הטעיית הצרכן, כשניתן למצוא בחוק שלל איסורים וכללים במטרה להימנע ממצבים בהם הספקים\היצרנים\היבואנים\נותני השירות וכו' מטעים את הצרכנים שלהם.

בין הסעיפים בחוק ניתן למצוא: חוקים קונקרטיים הנוגעים למכירה בכרטיסי אשראי, כללים בנושא סימון ומחירי מוצרים, חובות גילוי ומידע, עסקאות בתחום דירות הנופש, עסקאות שמבוצעות מרחוק, תביעות ייצוגיות ועוד.

מה קורה אם החוק מופר?

היה והתרחש מצב בו החוק הופר, ובשל כך נגרם לצרכן נזק מסוים, הרי שהוא יכול להגיש תביעה נגד בית העסק. התביעה מוגשת לבית המשפט לתביעות קטנות, כשאף ניתן להגיש תביעה ייצוגית, כמובן, רק אם זה רלוונטי. אם התביעה מתקבלת, והצרכן זוכה במשפט, הרי שעל בית העסק לשלם לו פיצויים, ולו כדי לתקן את הנזק שנגרם לו. מי שאחראית לפקח על העמידה בסעיפי החוק היא הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

ביטול עסקה

חשוב להכיר את תקנות הגנת הצרכן בנוגע לביטול עסקה, שהרי הן מאפשרות לצרכן לבטל עסקה שביצע ולקבל את הכסף ששולם בעבורה, בחזרה. ביטול העסקה יכול להתבצע מסיבות שונות, בין היתר, בשל הטעיית הצרכן. שימו לב שיש לחוק הזה כמה וכמה סייגים, למשל לא ניתן לבטל עסקה על רכישת רהיט שהורכב בבית הלקוח. כמו כן, לא תוכלו לקבל החזר כספי אם שילמתם עבור המוצר בתווי מתנה או בשוברים.

 

לא מעט אנשים רוכשים מידי יום שלל פריטים ומוצרים, אך מעטים מהם מכירים לעומק את החוק להגנת הצרכן. מה שנכתב מעלה, הוא מידע על קצה המזלג, ואנו בהחלט ממליצים להכיר את החוק על בוריו, ולו כדי שתוכלו ליהנות מצרכנות מושכלת.

סגירת תפריט
נגישות